Какво да пия за умора? Най-добрите витамини за енергия

Седнала жена пие витамини
350 четения

Накратко по темата:

Какви са признаците, характеризиращи умората:

  • Главоболие 
  • Замаяност
  • Мускулна болка
  • Проблеми със зрението
  • Апатия и липса на мотивация
  • Раздразнение
  • Проблеми с концентрацията
  • Забавени рефлекси и реакции
  • Неспособност за адекватна преценка и вземане на решения
  • Храносмилателни проблеми

Съвети как да се справим с  умора и отпадналост:

  • Организирайте добре съня си
  • Подобрете хранителните си навици
  • Увеличете физическата си активност
  • Планирайте седмичните си задачи
  • Погрижете се за доброто функциониране на имунната си система

Какви витамини за отпадналост и умора да изберете:

Изберете хранителен суплемент като В комплекс + витамин С от Jamieson, който се грижи за поддържането на жизнеността и енергията в организма ви. 

Умората е често срещано явление, което не познава възраст или обремененост от родители и семейство. На практика на всеки се случва да се почувства уморен, дори и на децата. Това е състояние, което се описва от специалистите като проявление на отпадналост и неспособност за справяне с настоящите задачи, характеризиращо се с различни физически, умствени и емоционални признаци.

Вероятно много от вас често си задават въпроса „Какво да пия за умора?“. Съществува разнообразие от хранителни добавки и витамини, които са разработени специално за да ни улеснят във вечната надпревара с умората, която забързаното ежедневие носи. Подобен тип витамини за отпадналост и умора могат да ви помогнат да се чувствате по-бодри, да имате повече енергия и да намалят дискомфорта, който умората и отпадналостта ви причиняват.

В тази статия ще разгледаме подробно какво представлява умората, от какво се причинява, както и какво може да направим, за да облекчим това неприятно състояние. 

Признаци, характеризиращи умората

Най-често, когато сте изморени, вие чувствате изтощение. То не ви позволява да извършвате ежедневните си задачи с досегашната лекота, а това допълнително ви демотивира и усещането за неефективност се задълбочава. Това, от своя страна, води и до емоционално натоварване и чувство за безсилие, които утежняват състоянието. В подобни ситуации все по-често се замисляте какво да пиете, за да преборите умората. 

Ето и кои са най-честите симптоми, придружаващи умората:

Главоболие

Уморена жена с главоболие

Състоянието на умора, отпадналост и изтощение най-често се свързва с главоболие, което може да бъде с различен интензитет.. Много често се налага да прибегнете до някакъв медикамент, който да облекчи симптома, без да повлияе първопричината. Това обаче не решава проблема в неговата основа и отново се налага да си задавате въпроса какви витамини за отпадналост и умора биха помогнали в тази ситуация, за да бъде решението трайно и окончателно. 

Мускулна болка

Болките в ставите и мускулите често биват предизвикани от напрежение, породено от различни фактори. Един от тези фактори е умората или изтощението. Тялото намира начин да изрази своя дискомфорт чрез поява на мускулни спазми или болки.

Проблеми със зрението

Неспособността да фокусирате погледа си върху нещо конкретно е много често срещана при умора. Както вече споменахме, наличието на главоболие също съпровожда състоянието на отпадналост, което неминуемо води до напрежение в очите и поражда трудности при шофиране или работа, която изисква продължително взиране в компютър или дребни детайли.

Апатия и липса на мотивация                                                                                 

Умората, която изпитвате, не намира израз само под формата на физическо проявление. Тя се отразява и на емоционалното ви състояние. Вероятно сте изпитвали емоции като апатия или липса на желание и мотивация да извършите дневните си задачи, в случаите, в които сте изморени или отпаднали. 

Проблеми с концентрацията

Уморено и изтощено, вашето тяло намира своя начин да реагира и чрез невъзможността да се концентрирате и да се фокусирате върху задачите си. Със задълбочаването на това състояние доста често е възможно да се чувствате разтревожени и неудовлетворени от себе си, което без съмнение ви кара да се замислите какво може да се промени. Разгледайте какви витамини за отпадналост и умора бихте могли да си набавите, за да реагирате на създалата се ситуация и да предотвратите задълбочаване на проблема

Храносмилателни проблеми

Често пъти всички горепосочени симптоми могат да причинят неразположения, свързани със стомашно-чревния тракт,, запек, диария или подуване. В тези ситуации без съмнение трябва да потърсите специалист, който да ви препоръча какво да бихте могли, да направите, за да се справите с умората и да сии си спестите последващия дискомфорт, свързан с тези проблеми. 

Преди всичко е важно да откриете първопричината за умората, която ви е споходила, за да може адекватно да реагирате и да знаете от какъв тип помощ се нуждаете. Умората не бива да бъде подценявана, тъй като може да прерасне в хронична и да стане причина за развитието на редица различни заболявания, някои от които доста сериозни. Постоянната умора и липса на енергия пречи на ежедневните задачи и дейности, а това допълнително напряга съзнанието. 

Как да си помогнете при наличие на отпадналост и умора

Спокойно спяща жена

Съществуват много начини да си помогнете сами, когато изпитвате умора и отпадналост. Ето и някои от тях:

  • Организирайте добре съня си

Качеството на съня е от особено голямо значение за намаляване на изтощението и умората. Много е важно да организирате рутината си така, че да успявате да си лягате всеки ден по едно и също време. Би било добре да регулирате температурата в спалнята и да я поддържате в комфортни за сън параметри (около 20° С). Тишината и тъмнината в стаята също са от особено голямо значение, тъй като действат успокоително. Ограничете и храненето точно преди лягане, за да не ви е тежко на стомаха и това да саботира заспиването и почивката ви. Напоследък все повече хора заспиват, гледайки телевизия или взирайки се в телефона си. Това също нарушава качеството на почивката и води до проблеми със заспиването и неспокоен сън.

  • Подобрете хранителните си навици

Поддържането на здравословен хранителен режим без съмнение ще помогне за осигуряване на повече енергия за тялото. Ако се придържате към диета, богата на плодове и зеленчуци, които съдържат в себе си важни витамини и минерали, и ограничите консумацията на храни, съдържащи преклаено много захар, то със сигурност няма да ви се налага да се замисляте какво да пиете за умора. Важно е и да се ограничи приемът на кофеин в следобедните часове на деня, за да не се стимулира излишно нервната система.

Сурови плодове и зеленчуци, богати на витамин Е
  • Увеличете физическата си активност

Едно е сигурно – движението е здраве! Редовната физическа активност може значително да намали умората. Изследвания показват, че редовно спортуващите хора се чувстват по-малко уморени от тези, които не извършват физическа активност. Спортувайте, но с умерена интензивност, съветват специалистите. В зависимост от това колко сте уморени, упражненията могат да ви дадат необходимия енергиен тласък, който да ви помогне да се заредите с достатъчно сили до края на деня или вечерта.

  • При възможност планирайте не само дневните си задачи, но и седмичните

Планирайки програмата си детайлно, винаги ще можете да си отделите и време за почивка и релаксация. Така ще избегнете прекалената умора и безпокойство, което ще доведе и до загуба на енергия. Също така ще си спестите цялото напрежение, което чувството, че не ви остава време за нищо поражда.

  • Погрижете се за доброто функциониране на имунната си система

Вирусните и бактериални инфекции също могат да доведат до загуба на енергия и лесна уморяемост. За да ги държите максимално далеч от вас, е необходимо да се погрижите за оптималното функциониране на имунната система. Това може да направите, като приемате добавки и витамини за енергия, антиоксиданти, имуностимуланти и други натурални продукти в подкрепа на имунитета.

Един от тези много важни витамини е витамин В. Той е част от групата на осемте витамина, известни като В-комплекс. Жизнено важно е да поддържате техните нива в необходимите граници, тъй като те имат основна роля в изграждането на клетките и работата наимунната система, сърцето, мозъка и черния дроб. За съжаление, тялото не може да поддържа запас от тези водноразтворими витамини, което налага необходимостта от редовното им набавяне чрез пълноценен хранителен режим или под формата на хранителни добавки. 

Витамин В от Jamieson

При изтощение и умора изберете да се погрижите за тялото си, като се придържате към горепосочените съвети и приемате допълнително витамини за енергия. Винаги избирайте продукти с доказан произход, като тези на Jamieson. 

В сайта ни ще откриете витамини В комплекс + витамин С, който ще се погрижи за поддържането на жизнеността и енергията в организма ви. Също така ще допринесе и  подпомогне стабилността на нервната система, която е отговорна за нормалното протичане на множество процеси в организма. Предозирането с водноразтворими витамини е почти невъзможно, но е хубаво ако сте решили да започнете прием, преди това да се консултирате с лекар или фармацевт. Специалистът  може да ви съдейства да установите нуждите си, за да използвате продукта по най-добрия за вас начин. Самолечението и самодиагностиката могат да доведат до сериозни проблеми, усложнения и нежелани реакции за организма. 

В сайта ни ще откриете и други продукти от групата на витамин В

Четете в блога ни още интересни теми и препоръки за различни състояния и продукти с доказаното канадско качество на Jamieson. 

© 2023 Всички права запазени.