9 храни, богати на хром

Храни богати на хром
923 четения
5 мин

Хромът е важен микроелемент, от който организмът се нуждае, за да извършва жизненоважни процеси. Неговата главна функция е свързана с поддържането на оптимални нива на кръвната захар. Той има ключова роля в усвояването на захарта от храните и участва в метаболизма на мазнините, въглехидратите и протеините в организма. Тялото се нуждае от съвсем малки количества хром, но някой хранителни навици могат силно да увредят абсорбцията на минерала. Това причинява дефицит в организма, който води до рязко покачване нивата на кръвната захар. Затова е важно да следите за приема на хром и да си набавяте нужните количества от него ежедневно. Това може да стане чрез здравословното и разнообразно хранене или с помощта на хранителни добавки. За ваше улеснение, ние от Jamieson, сме ви подготвили списък с 9 богати на хром храни, които да включите в менюто си.

Какво представлява хромът и защо организмът има нужда от него

Хромът е микроминерал, който е нужен на организма за нормалното му функциониране. За разлика от други минерали като цинк и магнезий, тялото се нуждае от много малки количества хром. Минералът се среща най-често в две форми: тривалентна, която е биоактивна и се съдържа в някои храни, и хексавалентна форма, която е токсична и се получава вследствие на индустриално замърсяване. В човешкото тяло хромът се среща в тривалентната си форма, която е ключова за оптималната функция на инсулина – жизненоважен хормон, който регулира метаболизма на протеини, въглехидрати и мазнини, както и понижава нивата на кръвната захар.

Препоръчителен дневен прием на хром и симптоми на дефицит

Препоръчителен дневен прием на хром и симптоми на дефицит в организма

Хромът е микронутриент, който е жизненонеобходим на организма в малки количества. Европейският съюз не е поставил препоръчителни дневни дози за прием на хром, но специалистите съветват юноши и възрастни да приемат от 50 до 200 микрограма от веществото дневно.

Недостигът на хром в тялото най-често се наблюдава не поради нисък прием, а поради нездравословно хранене. Консумацията на големи количества храни, пълни с прости захари, води до изхвърляне на огромна част от усвоения от тялото хром чрез урината. Често неконтролируемото желание за сладко е сигнал за дефицит на хром в организма, тъй като той е отговорен за стабилизирането на нивата на глюкоза в кръвта. Симптомите на дефицит в тялото включват: наддаване на тегло, жажда, повишаване на апетита (най-вече желанието за сладки храни), безпричинна умора, тревожност. В изследванията на кръвта се забелязват повишаване на нивата на глюкозата, триглицеридите, холестерола и инсулина.

Как да си набавите необходимото количество хром в организма

Организмът си набавя нужните витамини и минерали предимно чрез храната. Затова здравословното и разнообразно хранене е от изключително голямо значение за здравето. Хромът, също като калция, е един от основните минерали в организма. Може да си го набавите чрез храната, която ядете, или чрез прием на хранителни добавки. Макар и в малки количества, хромът е жизненонеохбодим за организма, затова трябва да си подсигурите набавянето му под една или друга форма.

Броколите са естествен източник на хром

Изследвания доказват, че приемът на хром е изключително полезен и води до многобройни ползи за здравето. Той повишава действието на инсулина и оказва благоприятно влияние върху концентрацията на глюкоза в организма, подобрява кръвообращението и стабилизира нивата на кръвната захар. Дефицитът му може да бъде причина за повишаване нивата на холестерол и захар в кръвта, което да доведе до болести като диабет.

Кои храни са богати на хром

Организмът се нуждае от сравнително малки количества хром, за да функционира правилно. За да си ги набавите, включете в детата си следните храни, които са богати на хром:

  • Броколи – Те са най-добрият източник на хром. В половин чаша броколи се съдържат 11 μg от полезния минерал. Приготвяйте ги на пара, за да запазите повече от хранителните им вещества;
  • Гроздов сок – Гроздовият сок е чудесен източник на хром. Една чаша гроздов сок съдържа 8 μg хром;
  • Портокалов сок – В чаша портокалов сок има около 2 μg хром, както и много витамин С. Важно е обаче сокът да бъде прясно изстискан, а не купен и направен от концентрат, защото той е беден на полезни съставки. Сокът от портокал засилва имунитета, тъй като е пълен с антиоксиданти и витамини;
  • Доматен сок – Доматеният сок е питателна и освежаваща напитка, пълна с полезни вещества. Една чаша от него ви осигурява 1.5 μg хром, както и големи количества витамини и антиоксиданти;
Сладките картофи са богат естествен източник на микроелемента хром
  • Сладки картофи – Те превъзхождат обикновените картофи в много отношения. Богати са на хром, витамин А, антиоксиданти и други минерали. Освен това сладките картофи са по-нискокалорични и са подходящи за диета;
  • Говеждо месо – Говеждото месо е едно от най-чистите и подходящи за диети меса, тъй като има умерено съдържание на мазнини. Качественото месо съдържа хром, селен, желязо, фосфор, както и важни витамини от група В;
  • Овесени ядки – Те са страхотна здравословна закуска, с която може да си набавите част от необходимото количество хром за деня. Освен това те са добър източник на магнезий, калий и желязо;
  • Ябълки – Ябълките са добър източник на фибри, антиоксиданти, витамини и минерали. Една средно голяма ябълка съдържа 1,5 μg хром;
  • Зелен боб – Зеленият боб е добър източник на минерала. Богат е също така и на фолиева киселина, растителни протеини, фибри и витамини от група B.

Хром под формата на хранителна добавка от Jamieson

Ние, от Jamieson, знаем, че витамините и минералите са жизненоважни за правилното функциониране на организма. При нас ще откриете богато разнообразие от висококачествени хранителни добавки, направени изцяло от природни съставки, които са лесноусвоими от организма.

Хромът е минерал, който регулира нивата на кръвната захар и холестерола, като помага за разграждането на въглехидратите и мазнините. Неговата роля е жизненоважна за организма, затова трябва ежедневно да си осигурявате нужните количества от него. Приемът на хранителна добавка с хром може да помогне за намаляване нивата на LDL („лошия“) холестерол, като същевременно увеличи нивата на HDL („добрия“) холестерол. Нужна е само една таблетка дневно, за да осигурите на организма си препоръчителното дневно количество. Хранителната добавка с хром, която ще откриете на сайта на Jamieson, е създадена изцяло от натурални източници, без изкуствени аромати и оцветители. Погрижете се за здравето си и вземете своята икономична опаковка от хром под формата на таблетки!

Хром като хранителна добавка от Jamieson

Хромът е част от жизненоважните за организма минерали. Неговата ключова роля е свързана с регулацията на инсулина, намаляване на нивата на “лошия” холестерол и поддържане на умерени нива на кръвната захар. Затова е важно ежедневно да си набавяте достатъчно количества хром. Консумацията на храните, изброени в тази статия, ще ви помогнат за това, както и хранителната добавка с хром на Jamieson.

Свързани продукти

© 2022 Всички права запазени.