Избери от всички серии витамини и си купи нужните за теб с -15% отстъпка!

Зимни “коктейли” за имунитета

лимони ябълки клони от иглолистно дърво шишарки и купа с мед
707 четения
4 мин

Зимният сезон идва с чести температурни промени, което не позволява на тялото ни бързо да се приспособи към студеното време, което е причината за честите ни настинки. Събрахме съвети за най-добрите здравословни практики, съчетани като полезни “коктейли” за имунитета, които ще ви помогнат да предотвратите сезонните боледувания.

  • Зимни “коктейли” от плодове
  • Зимни “коктейли” от храни
  • Зимни “коктейли” от релаксиращи практики
  • Зимни “коктейли” от спортни активности
  • Зимни “коктейли” от полезни практики

Зимни “коктейли” от плодове

Свикнали сме да мислим, че една мрежеста торбичка с лимони от супермаркета ще ни спаси от настинките, но не само те притежават ценни вещества. Много други плодове, присъстващи на пазара, съдържат важни за организма витамини, минерали и фибри. Можете да си приготвите зимен “коктейл” или смути с киви – съдържа антиоксиданти и над 20 жизненоважни хранителни вещества, като основни са: витамин С, витамин К, калий, фибри, витамин Е, фолиева киселина. Ябълка – отличен източник на антиоксиданти, пектин, фибри и други полезни хранителни вещества.Цитруси – съдържат в обилно количество витамини от групата B, магнезий, цинк, манган.Авокадо – съдържа над 25 основни хранителни вещества, включително витамините А, B, C, E, и K, мед, желязо, фосфор, магнезий и калий. Нар – cъдъpжа фибpи, протеини, калий, фолиева киселина, витамини С и К.

Зимни “коктейли” от храни

През зимата имаме нужда от повече калории, които да ни дават енергия и да ни поддържат тонизирани, за да сме във форма и да не се разболеем. Важно е обаче внимателно да подбираме храната си, така че тя да е богата на полезни вещества и епителна, а не просто засищаща и предоставяща необходими калории. Ето храните, които препоръчваме да консумирате:

  • Протеини (яйца, кисело мляко, риба) – добри източници на желязо, цинк и витамините от група B –  витамини и минерали, които са от съществено значение за доброто здравословно състояние на организма.
  • Бобови храни (нахут, леща, грах, боб) – отличен източник на белтъчини, фибри и витамини от групата В, редица микроелементи и антиоксиданти, важни за храносмилателната система.
  • Тиква – съдържа и някои много рядко срещани в растителната храна витамини и каротин (провитамин А).Чесън – съдържа алицитин, който действа противоинфекциозно на организма. 
  • Кестени – съдържат антиксиданти, витамини от група В, които предотвратяват инфекциите. Освен това са богати на фибри, които предотвратяват стомашни неразположения и запек. 
  • Пилешка супа – има богато съдържание на полезни вещества, ако сварим бульона с кокалите, защото в тях има залежи на витамин B, калций, магнезий и цинк, които също подсилват имунната система.
  • Мед – съдържа микроелементи като цинк, кобалт, мед, селен, магнезий, желязо.

Зимни “коктейли” от релаксиращи практики

Редуцирането на стреса и активната почивка са също от изключително значение да предпазим тялото си от боледуване. Ако се чувстваме уморени, напрегнати и отпаднали, е съвсем нормално да се разболеем съвсем скоро. Ето как да не допуснете това:

  • Спете поне 7-8 часа на денонощие;
  • Създайте си навик вечер след работа да изпиете чаша билков чай под топло одеяло. Ако нямате възможност, помнете, че това може да ви отнеме и 15 минути, стига в този момент наистина да релаксирате;
  • Взимайте си топъл душ сутрин и вечер и го съчетайте със загряващи масажи с активни масла. Например – портокалово масло + кокосово масло е формула, която подхранва кожата и загрява;
  • Допълнително можете да посещавате масажи веднъж месечно или солни стаи;
  • Приемайте имуностимуланти или витамини, които ви ободряват допълнително.

Зимни “коктейли” от спортни активности

Любителите на джогинга нямат възможност да го практикуват през зимата и ние не препоръчваме да го правят, защото студеният въздух може да предизвика възпаления. Спортът обаче не се изчерпва нито с активности навън, нито с такива във фитнеса. Препоръчваме ви сутрин да правите загряваща гимнастика, която раздвижва мускулите и тонизира тялото. Вечер пък можете да посещавате групови спортни активности като: пилатес, power йога, спининг, зумба и други. Разликата между фитнеса и груповите занимания, е че сред други хора вие се чувствате по-мотивирани да изпълните упражненията и да поддържате форма.

Зимни “коктейли” от полезни практики

Микробите дебнат отвсякъде през зимния сезон и най-добрата превенция се крие в няколко златни правила, които да спазвате:

  • Когато има обявена грипна епидемия в страната и се налага да ползвате обществен транспорт, ползвайте медицинска маска;
  • Обличайте се топло, а не толкова по последните модни тенденции. Шалът и шапката са задължителни, защото една силна настинка може да причини инфекция;
  • Ако усетите дразнене в гърлото, веднага си направете инхалация с физиологичен разтвор. Ако нямате инхалатор, сварете лайка или мащерка в тенджера и вдишайте парата 10-15 минути. След това можете да оставите отварата да къкри, докато домът не започне да ухае на билките. По този начин отново ги приемате;
  • Дезинфекцирайте нещата, които най-често докосвате – мобилния телефон, лаптопът, мишката и клавиатурата, дръжките на вратите и други;
  • Ако усещате, че се разболявате и сте готови да поемете “коктейл” от лекарства, вземете задължително и пробиотик. Той ще помогне на организма ви да усвои безпроблемно медикаментите и ще укрепи чревната флора, която вирусите най-често поразяват.

За още информация, свързана със студените месеци и как да се справим с тях прочетете „Грижа за кожата в студеното време“ и „Как да се справим с настинките и гриповете през зимата?„.

© 2021 Всички права запазени.