Витамините – Факт или Илюзия 1-ва част

Витамините – Факт или Илюзия 1-ва част

15 Март 2013

Може ли прием в големи количества на витаминни добавки да подобри интелигентността? Не. Няма доказателство, че добавките с витамини могат да подобрят умственото представяне на средно интелигентни лица без значение от техният хранителен режим. Въпреки това, хранителния недостиг при децата може да повлияе на нормалното развитие на мозъка или способността им да се концентрират и изпълняват други умствени задачи.

Може ли рискът от рак да бъде намален чрез вземане на витамини в по-големи количества?
Може би. Изследванията са показали връзка между ниските приеми на витамин А (и бета каротин) и появата на ракови образувания на белия дроб и стомаха. Също има и проучвания, които са показали, че  витамин  C и E могат да предпазят от образуване на нитрозамини, особено в стомаха. (Нитрозамините са вещества, образувани в тялото, в храните и в цигарения дим, които могат да предизвикват рак.) Проучването продължава, за да се определи ролята на витамините за намаляване на рисковете от развиване на рак.

Може ли витамин B6 да облекчи симптомите на предменструалния синдром (ПМС)?
Изследванията са показали, че витамин B6 е ефикасен за облекчаване на някои симптоми на ПМС при някои жени, като чувствителност на гърдите, главоболие, напрегнатост, раздразнителност и подуване. Общата дозировка в границите от 50-100мг/ден е препоръчителна и се смята за безопасна.

Може ли добавки с витамин B6 да помогнат при справяне с диабета?
Някои изследвания са показали, че допълнително приемане на B6 намалява болезнената невропатия, преживявана от някои диабетици. Необходими са повече изследвания в тази сфера.

Може ли витамин C да подобри физическата форма?
Възможно е. Ако нивата на витамин С в кръвта са нормални, физическата форма няма да се подобри с вземане на повече витамин С. В случай, че нивата на витамин С са под нормалните граници, физическото представяне може да бъде понижено.