Зимни “коктейли” за имунитета

Зимният сезон идва с чести температурни промени, което не позволява на тялото ни бързо да се приспособи към студеното време, което е причината за честите ни настинки. Събрахме съвети за най-добрите здравословни практики, съчетани като полезни “коктейли” за имунитета, които ще ви помогнат да предотвратите сезонните боледувания.
 
Зимни “коктейли” от плодове
Зимни “коктейли” от храни
Зимни “коктейли” от релаксиращи практики
Зимни “коктейли” от спортни активности
Зимни “коктейли” от полезни практики
 
 
Зимни “коктейли” от плодове
 
Свикнали сме да мислим, че една мрежеста торбичка с лимони от супермаркета ще ни спаси от настинките, но не само те притежават ценни вещества. 
Много други плодове, присъстващи на пазара, съдържат важни за организма витамини, минерали и фибри. Можете да си приготвите зимен “коктейл” или смути с:
Киви - съдържа антиоксиданти и над 20 жизненоважни хранителни вещества, като основни са: витамин С, витамин К, калий, фибри, витамин Е, фолиева киселина.
Ябълка - отличен източник на антиоксиданти, пектин, фибри и други полезни хранителни вещества.
Цитруси - съдържат в обилно количество витамини от групата B, магнезий, цинк, манган.
Авокадо - съдържа над 25 основни хранителни вещества, включително витамините А, B, C, E, и K, мед, желязо, фосфор, магнезий и калий.
Нар - cъдъpжа фибpи, протеини, калий, фолиева киселина, витамини С и К.
 
Зимни “коктейли” от храни
 
През зимата имаме нужда от повече калории, които да ни дават енергия и да ни поддържат тонизирани, за да сме във форма и да не се разболеем. Важно е обаче внимателно да подбираме храната си, така че тя да е богата на полезни вещества и епителна, а не просто засищаща и предоставяща необходими калории. Ето храните, които препоръчваме да консумирате:
 
Протеини (яйца, кисело мляко, риба) - добри източници на желязо, цинк и витамините от група B –  витамини и минерали, които са от съществено значение за доброто здравословно състояние на организма.
Бобови храни (нахут, леща, грах, боб) - отличен източник на белтъчини, фибри и витамини от групата В, редица микроелементи и антиоксиданти, важни за храносмилателната система.
Тиква - съдържа и някои много рядко срещани в растителната храна витамини и каротин (провитамин А).
Чесън - съдържа алицитин, който действа противоинфекциозно на организма. 
Кестени - съдържат антиксиданти, витамини от група В, които предотвратяват инфекциите. Освен това са богати на фибри, които предотвратяват стомашни неразположения и запек. 
Пилешка супа - има богато съдържание на полезни вещества, ако сварим бульона с кокалите, защото в тях има залежи на витамин B, калций, магнезий и цинк, които също подсилват имунната система.
Мед - съдържа микроелементи като цинк, кобалт, мед, селен, магнезий, желязо.
 
 
Зимни “коктейли” от релаксиращи практики
 
Редуцирането на стреса и активната почивка са също от изключително значение да предпазим тялото си от боледуване. Ако се чувстваме уморени, напрегнати и отпаднали, е съвсем нормално да се разболеем съвсем скоро. Ето как да не допуснете това:
 
Спете поне 7-8 часа на денонощие;
Създайте си навик вечер след работа да изпиете чаша билков чай под топло одеяло. Ако нямате възможност, помнете, че това може да ви отнеме и 15 минути, стига в този момент наистина да релаксирате;
Взимайте си топъл душ сутрин и вечер и го съчетайте със загряващи масажи с активни масла. Например - портокалово масло + кокосово масло е формула, която подхранва кожата и загрява;
Допълнително можете да посещавате масажи веднъж месечно или солни стаи;
Приемайте имуностимуланти или витамини, които ви ободряват допълнително.
 
 
Зимни “коктейли” от спортни активности
 
Любителите на джогинга нямат възможност да го практикуват през зимата и ние не препоръчваме да го правят, защото студеният въздух може да предизвика възпаления. Спортът обаче не се изчерпва нито с активности навън, нито с такива във фитнеса. Препоръчваме ви сутрин да правите загряваща гимнастика, която раздвижва мускулите и тонизира тялото. Вечер пък можете да посещавате групови спортни активности като: пилатес, power йога, спининг, зумба и други. Разликата между фитнеса и груповите занимания, е че сред други хора вие се чувствате по-мотивирани да изпълните упражненията и да поддържате форма.
 
Зимни “коктейли” от полезни практики
 
Микробите дебнат отвсякъде през зимния сезон и най-добрата превенция се крие в няколко златни правила, които да спазвате:
 
Когато има обявена грипна епидемия в страната и се налага да ползвате обществен транспорт, ползвайте медицинска маска;
Обличайте се топло, а не толкова по последните модни тенденции. Шалът и шапката са задължителни, защото една силна настинка може да причини инфекция;
Ако усетите дразнене в гърлото, веднага си направете инхалация с физиологичен разтвор. Ако нямате инхалатор, сварете лайка или мащерка в тенджера и вдишайте парата 10-15 минути. След това можете да оставите отварата да къкри, докато домът не започне да ухае на билките. По този начин отново ги приемате;
Дезинфекцирайте нещата, които най-често докосвате - мобилния телефон, лаптопът, мишката и клавиатурата, дръжките на вратите и други;
Ако усещате, че се разболявате и сте готови да поемете “коктейл” от лекарства, вземете задължително и пробиотик. Той ще помогне на организма ви да усвои безпроблемно медикаментите и ще укрепи чревната флора, която вирусите най-често поразяват.