Грижа за кожата в студено време

Кожата има свои защитни механизми, но в студено време се нужда от допълнителни грижи и подхранване. Когато захладнее, въздухът става по-сух, а в комбинация с вятър, дъжд и отоплителни уреди - сухотата се засилва. Ето няколко съвета за това как да поддържате кожата си добре хидратирана и защитена.
*
Поддържайте у дома топло, но не твърде горещо. Това би изсушило допълнително кожата ви. Ако сте с климатик, препоръчително е за здравето на кожата ви да използвате овлажнител за въздух вкъщи. 
*
Обръщайте внимание на знаците, които кожата ви дава - дори леко напуканите устни са предвестник на проблем. Така че е добре да вземете мерки отрано.
*
Имайте предвид, че не само кожата на лицето е в риск при студено време. Кожата на скалпа - също. През зимата е по-лесно да се получи пърхот и да имате сърбежи по скалпа. Хидратиращите маски за скалп и подходящите противопърхотни шампоани са по-нужни отвсякъде през зимата. 
*
Съветът на дерматолозите е зимата да си вземете високохидратиращ крем и да го нанасяте след баня, особено върху частите, които са най-изложени на външно влияние: ръцете, долната част на краката, лицето. Ако е нужно, тоест ако кожата ви остава твърде суха и през деня, нанасяйте още веднъж. 
*
Със сигурност помага да носите ръкавици, така че ръцете ви да не са изложени на пряк досег със студа. Покривайте поне частите, които можете.
*
Помагайте на кожата си да е по-свежа и гладка, добавяйки в “менюто” си хранителни добавки. Например Омега Биокомплекс - извлечен от пресни, чисти, студено пресовани масла от БИО лен, пореч и риба. Продуктът намалява лющенето и сърбежа по кожата, причинени от екземи и псориазис. Също така, всеизвестна полза за кожата има Коензим Q10. Мощен антиоксидант, той спомага за намаляване увреждането от свободни радикали, защитава клетките от преждевременно стареене. Q10 е ефективен срещу фините линии и елиминирането на свободните радикали, за да се радваме по-дълго на здрава и стегната кожа. 
*
Носете меки и нежни материи. Вълната например топли чудесно през студените месеци, но е по-груба и дразни кожата. Ако все пак носите вълнени дрехи, старайте се да ги събличате веднага щом се приберете, за да си почине кожата от съприкосновението с по-груба материя. 
*
Старайте се да ползвате сапуни, които нямат аромати и много антибактериални компоненти, а са от натурални съставки. Остатъците от сапун по кожата могат да я раздразнят. 
*
Задължително пийте поне по 8 големи чаши вода на ден. Билковите чайове също са добър избор за цялостна хидратация, за разлика от кафето. 
*
Зимата е добре да не използвате толкова често гъби или луфи за баня, както и кесия за търкане на тяло, защото това допълнително изсушава кожата. 
Не забравяйте, че храненето ви се отразява директно на кожата - не само на вида й, но и на това колко бързо старее. Включвайте в менюто си полезни за кожата храни като: авокадо, сурови орехи, сладки картофи, слънчогледово семе, броколи. 
 
Източници: